Polityka prywatności
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administratorem danych osobowych jest Snailmed Polska sp. z o.o. z siedzibą w Sosnowcu przy ul. Pusta 62, 41-206 Sosnowiec (dalej: Administrator).
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz innymi obowiązującymi przepisami.
- Dane osobowe, poza celami szczegółowymi wskazanymi poniżej, mogą być przetwarzane przez Administratora również w celu realizacji obowiązków Administratora przewidzianych prawem (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w szczególności obowiązków księgowo-podatkowych, jak również, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, w celach dokumentacyjnych, ochrony praw Administratora, w tym w szczególności dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Dane osobowe są przez Administratora przetwarzane wyłącznie przez czas niezbędny do osiągnięcia celów ich przetwarzania wskazanych w niniejszej Polityce lub wypełnienia przez Administratora obowiązków nałożonych prawem, a jeżeli okres przedawnienia roszczeń wynikających z tych celów jest dłuższy – maksymalnie do czasu upływu terminu przedawnienia.
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną oraz zawierania i wykonywania umów sprzedaży, w szczególności podmioty obsługujące płatności, dostarczające produkty, zapewniające usługi dodatkowe związane z zakupem, biorące udział w obsłudze infolinii, reklamacji; podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi księgowe, doradcze, marketingowe, serwisowe oraz dostawcy usług IT.
- Na zasadach określonych w przepisach regulujących ochronę danych osobowych przysługuje Klientowi prawo do żądania dostępu do podanych danych, ich sprostowania, ograniczenia ich przetwarzania, usunięcia, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- W przypadkach, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z przepisów, jeżeli jest to uzasadnione szczególną sytuacją Klienta.
- Klient, który wyraził zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną i używanie przez Administratora telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego, ma prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem czynności dokonanych na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Ww. uprawnienia (poza prawem do wniesienia skargi do organu nadzorczego) Klient może realizować przesyłając stosowne żądanie na adres: sklep@snailmed.pl
KONTO KLIENTA
- W celu utworzenia konta Klienta Klient dokonuje rejestracji, zgodnie z postanowieniami Regulaminu, podając w formularzu rejestracyjnym niezbędne dane osobowe (dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, dane dostępowe, itp.).
- Dane osobowe podane przez Klienta w momencie rejestracji, jak również dane osobowe dodane przez Klienta w koncie Klienta (w szczególności dane dotyczące zamówień, adresów) przetwarzane są przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu założenia i obsługi konta, w tym zawarcia na żądanie Klienta i wykonania wskazanych w Regulaminie umów o świadczenie usług drogą elektroniczną. Dane te mogą być również przetwarzane, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w celu prowadzenia działań marketingowych przez Administratora, w tym również w formie komunikacji elektronicznej, jeżeli Klient przy rejestracji wyraził zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną i używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego.
ZAMÓWIENIE W SKLEPIE
- Składając zamówienie Klient podaje w formularzu zamówienia dane niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży wybranego przez niego produktu (dane identyfikacyjne, dane kontaktowe, adres dostawy, dane dotyczące zamówionych produktów/usług, wybranego sposobu dostawy, wybranej formy płatności, itp.). W zależności od wybranych przez Klienta form dostawy, płatności lub usług dodatkowych dostępnych w Sklepie (dalej: Wybrane Opcje), Administrator może pozyskiwać dodatkowe dane Klienta niezbędne do realizacji Wybranych Opcji od podmiotów współpracujących z Administratorem z zakresie tych Wybranych Opcji (w szczególności od podmiotów obsługujących wybrane przez Klienta formy płatności czy dostarczających usługi dodatkowe).
- Dane, o których mowa w ust. 1 powyżej są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, zgodnie z Wybranymi Opcjami. Dane te mogą być również przetwarzane, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w celu prowadzenia działań marketingowych przez Administratora, w tym również w formie komunikacji elektronicznej, jeżeli Klient przy składaniu zamówienia wyraził zgodę na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną i używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego.
- Dane, o których mowa w ust. 1 powyżej, w zależności od Wybranych Opcji, mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom współpracującym z Administratorem w zakresie tych Wybranych Opcji (w szczególności podmiotom obsługującym wybrane przez Klienta formy płatności czy dostarczającym usługi dodatkowe) w celu realizacji przez te podmioty Wybranych Opcji.
- Podanie danych osobowych wskazanych w formularzu zamówienia jest niezbędne do złożenia zamówienia przez Klienta.
REKLAMACJE
- Składając reklamację Klient podaje dane niezbędne do obsługi tej reklamacji przez Administratora (dane identyfikacyjne, kontaktowe, dane dotyczące reklamowanych produktów, itp.).
- Dane podane przez Klienta przy składaniu reklamacji są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu obsługi tej reklamacji.
- Podanie danych osobowych wskazanych w formularzu reklamacji jest niezbędne do rozpatrzenia przez Administratora reklamacji.
FORMULARZE ZGŁOSZENIOWE/KONTAKTOWE DOSTĘPNE W SKLEPIE
- Na Stronie Sklepu dostępne są dla Klienta formularze zgłoszeniowe/kontaktowe, umożliwiające kontakt z Administratorem w określonych sprawach. Korzystając z formularza Klient podaje dane identyfikacyjne i kontaktowe niezbędne do udzielenia przez Administratora odpowiedzi Klientowi.
- Dane podane przez Klienta w trakcie takiej formy kontaktu z Administratorem są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu udzielenia Klientowi odpowiedzi na jego zapytanie lub zgłoszenie.
- Podanie danych identyfikacyjnych i kontaktowych wskazanych w formularzu zgłoszeniowym/kontaktowym jest niezbędne do udzielenia przez Administratora odpowiedzi na zapytanie lub zgłoszenie Klienta.
OPINIE O PRODUKTACH
- Na Stronie Sklepu Klient może wyrazić opinię o produktach. W celu opublikowania opinii Klient podaje niezbędne dane, które w powiązaniu z innymi posiadanymi przez Administratora danymi mogą stanowić dane osobowe (nick Użytkownika oraz adres mailowy).
- Dane podane przez Klienta podczas publikowania opinii o produkcie są przetwarzane przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu umieszczenia opinii na stronie Sklepu na żądanie Klienta złożone poprzez wysłanie formularza opinii, jak również, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes administratora), w celu weryfikacji wiarygodności opinii oraz kontaktu z Klientem celem doprecyzowania lub sprostowania opinii albo ustosunkowania się do opinii. Nick Użytkownika jest upubliczniany na stronie Sklepu, w oparciu o uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust 1 lit. f RODO) w celu uwiarygodnienia opinii o produktach.
- Podanie danych wskazanych w formularzu opinii o produkcie jest dobrowolne, ale niezbędne do opublikowania opinii na stronie Sklepu.
INFOLINIA
- Klient może kontaktować się z Administratorem za pośrednictwem infolinii – telefonicznie, mailowo. W zależności od wybranej przez Klienta formy kontaktu Administrator przetwarza dane niezbędne do realizacji sprawy, w której Klient się kontaktuje, w tym w szczególności dane identyfikacyjne, informacje o adresie e-mail lub numerze telefonu, jak również nagrania rozmów z infolinii oraz pozostałe dane podawane przez Klienta.
- Dane podane przez Klienta w związku z kontaktem z infolinią Sklepu Administrator przetwarza, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w celu załatwienia sprawy zgłaszanej przez Klienta. Dane mogą być również przetwarzane, w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w celach dokumentacyjnych i dowodowych dotyczących kontaktów za pośrednictwem infolinii, jak również w celach bezpieczeństwa oraz weryfikacji i poprawy jakości obsługi Klientów przez infolinię.
- Nagrania rozmów z infolinii są przechowywane maksymalnie przez 3 lata. Jeżeli z nagrań wynika potrzeba dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami nagrania są przechowywane do czasu upływu terminu przedawnienia tych roszczeń.
NEWSLETTER I SYSTEM SMS
- Klient akceptując regulamin zapisuje się do newslettera oraz wyraża zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach oraz rabatach drogą emailową oraz poprzez system SMS. Klient wyraża zgodę na przesyłanie przez Administratora informacji handlowych w postaci newslettera oraz informacji SMS przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Klienta. Zgoda może być w każdej chwili wycofana, co nie wpływa na zgodność z prawem czynności dokonanych przed jej wycofaniem. Dane identyfikacyjne i kontaktowe podane przez Klienta przetwarzane są przez Administratora na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w celu prowadzenia działań marketingowych. Zapisanie się do otrzymywania informacji handlowych takich jak newsletter oraz SMS jest dobrowolne dla Klienta, jednakże bez podania wskazanych w formularzu zapisu danych identyfikacyjnych i kontaktowych zapisanie się nie jest możliwe.
Polityka Cookies:
- Administrator wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
- Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach:
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- marketingowych (remarketing)
- określania profilu Użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google,
- zapewnienia prawidłowego działania Sklepu.
- Istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej przez Użytkownika, która uniemożliwia przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Jednak, w takiej sytuacji, korzystanie ze strony internetowej przez Użytkownika może być utrudnione.
- Pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Użytkownik.
- Pod tymi linkami zamieszczone są informacje o sposobach usunięcia cookies w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych:
- Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek,
- Opera: http://help.opera.com/Linux/9.60/pl/cookies.html,
- Internet Explorer: http://support.microsoft.com/kb/278835/pl,
- Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
- Safari: http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL